Türkiye'de oyun pazarı her geçen gün biraz daha büyümeye devam ederken bu sene ikincisi gerçekleştirilen Uluslararası Dijital Oyunlar Kongresi başladı. Düzenlenen kongrede dijital oyunların bugünü ve geleceği masaya yatırıldı. Kongrede sadece Türkiye değil, küresel dijital oyun pazarı da konuşuldu.
DİJİTAL OYUNLAR KONGRESİ BAŞLADI!
Ulaştırma ve Altyapı Bakan Yardımcısı Ömer Fatih Sayan, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), Ankara Üniversitesi ve Çocuk ve Bilgi Güvenliği Derneği ortaklığında BTK konferans salonunda düzenlenen 2. Uluslararası Dijital Oyunlar Kongresi'nin açılışında yaptığı konuşmada, gençlerin oyun motivasyonunun sokaklar değil, bilgisayarlar olduğunu bildirdi.
Dijital oyunların, eğitim, sağlık, psikoloji gibi farklı alanlarda da kendine önemli bir yer edinerek, eğitim ve iş geliştirme platformu olarak da öne çıktığını aktaran Sayan, konuşmasını şöyle sürdürdü:
"Küresel dijital oyunlar pazarının büyüklüğü 2023 yılında 187,7 milyar dolara ulaştı. Bu, bir önceki yıla kıyasla yüzde 2,6'lık büyümeye tekabül ediyor. Mobil oyunlar, 92,6 milyar dolarlık gelirle pazarın lideri olurken, konsol oyunları 56,1 milyar dolarla ikinci, PC oyunları ise 37,1 milyar dolarla üçüncü sırada yer alıyor. Her geçen gün dijital oyun oynayanların sayısı artıyor. Küresel dijital oyuncu sayısı yıllık yüzde 6,3'lük artışla 3,38 milyarı aşarken, bu artış trendinin devam etmesi ve 2026 sonuna kadar küresel dijital oyuncu sayısının 3,79 milyara ulaşması bekleniyor."
Bilgi Teknolojileri Kurumu BTK ev sahipliğinde gerçekleştirilen kongre sektör temsilcileri ile oyun tutkunlarını ortak paydada buluştururken Türkiye'nin Avrupa'nın en hızlı büyüyen dijital oyun pazarı olduğu ifade edildi. Türkiye'de aktif oyuncu sayısı ise 2023 yılı itibari ile 40 milyon olarak açıklandı.